Připravte své kampaně na vánoční sezónu 2024 - 10 skvělých tipů, které Vám udělají rekordní tržby
- romankudrnafreelan
- 25. 9. 2024
- Minut čtení: 4
Aktualizováno: 29. 9. 2024

A je to opět tady! Nejdůležitější období roku pro většinu e-shopů, ale také pro firmy zaměřené na sběr leadů. I když jsou Vánoce ještě tři měsíce před námi, teď je ten pravý čas připravit své kampaně a získat z nich maximum. Nenechte nic náhodě a postarejte se o to, aby letošní sezóna byla tou nejúspěšnější! Podívejte se na moje tipy, jak dosáhnout skvělých výsledků a přivést více zákazníků než kdykoliv předtím.
Zvyšte nabídky a upravte strategie
Během svátků se nezvýší jen hledanost, ale i konkurence – což znamená, že je čas přitvrdit ve svých nabídkách.
Cena za proklik (CPC) bude v následujících měsících stoupat, zejména u oblíbených produktů a klíčových slov. Vaše strategie nabídek tomu bude muset odpovídat, abyste udrželi krok.
Doporučuji používat automatizované strategie, které vám pomohou zvýšit agresivitu nabídek a udržet vaše pozice ve výsledcích reklam. Spoléhat se pouze na ruční nastavování nabídek by mohlo znamenat, že vaše kampaně přijdou o důležitou návštěvnost během tohoto vrcholného období.
Zde pár tipů automatizace nabídek
Cílový podíl zobrazení - především pro brandové kampaně
Maximalizace konverzí - pokud sbíráte kontakty, registrace
Maximalizace hodnoty konverze - pro eshopy
Cílový ROAS - vhodné především pro eshopy
Přidejte další klíčová slova do kampaní
Hledejte příležitosti v konkrétních svátečních klíčových slovech.Při vytváření reklam zaměřených na svátky udělejte analýzu klíčových slov a vyhledejte potenciální dotazy, na které můžete cílit.
Nejde jen o obecná klíčová slova jako „dárky“; můžete být mnohem konkrétnější, na základě faktorů jako objem vyhledávání, CPC a historické výkonnosti.
Zde je pár příkladů a spojení, které lidé hledají od září do prosince.


Nejlepší na tom je, že mnoho e-shopů zapomíná tato klíčová slova ve své sváteční PPC strategii cílit, takže konkurence může být nižší a návratnost pro vaši značku vyšší.
Tyto klíčová slova můžete přidat nejenom do svých vyhledávacích kampaní, ale i do PMAX. Kromě toho PMAX kampaně můžete také vyzkoušet rozšířit o další obecná slova jako, vánoční dárek pro muže, ženy a další ..
Chcete dosáhnout nejlepších výsledků v roce - Kontaktuje mě
Optimalizujte svůj produktový feed
Pokud máte eshop, tak váš produktový feed pro Google Shopping by měl být vždy optimalizovaný. Pokud jste ho ještě neaktualizovali (nebo je to už delší doba, co jste ho kontrolovali), ujistěte se, že ho upravíte před tím, než začnou zákazníci před svátky nakupovat.
Máte aktivované vánoční produkty? ( popřípadě sezónní - zimní )
Máte přidané správné štítky? ( vánoce, doprava zdarma, black friday )
Máte aktualizované popisky k produktům? ( nejlepší vánoční dárek, tip na vánoční dárek )
Máte atraktivní a originální obrázky - nejenom na eshopu, ale i detail produktu, který posíláte do produktových kampaní, by měl mít vánoční tématiku.
Máte nastavenou správně dopravu? - budete stíhat dodávat včas nebo je potřeba pár dní navíc? - nenechte si zkazit své reference pozdním odesíláním, které způsobí například přepravce.
Oddělte nejvýkonnější produkty do samostatných kampaní
Svátky znamenají zvýšený provoz vašich nákupních reklam, což často vede k tomu, že vaše kampaně rychle vyčerpají rozpočet (často mnohem dříve, než očekáváte!).
Při vysokém provozu nechcete, aby vaši nejvýkonnější produkty byly omezeny rozpočtem. Jinak přijdete o klíčové prodeje a zároveň vyčerpáte svoje náklady.
Pokud to ještě neděláte, zvažte rozdělení svých stávajících kampaní do menších reklamních skupin, abyste maximalizovali jejich dosah během sváteční sezóny. Tím, že oddělíte nejvýkonnější produkty do samostatných kampaní, získáte větší kontrolu nad rozpočty, což vám umožní snadno upravovat výdaje pro co nejlepší návratnost.
Nedělejte slevy na produkty, které se prodávají
Pokud máte problémy se skladováním, například že se některé produkty rychle vyprodávají a nestíháte je včas doplňovat, a přitom na ně pořádáte slevové akce, zbytečně přicházíte o marži. Označte si produkty podle skladové dostupnosti a nepropagujte ve slevách ty, které se brzy vyprodají. Jakmile je znovu naskladníte, můžete je do slevových akcí znovu zařadit. Toto se netýká produktů, které máte jen v omezeném množství a neplánujete je znovu prodávat. V automatizaci můžete nastavit i podmínku, kdy se podle skladovosti produkt bude automaticky přesouvat pryč z propagace. Tedy nebudete za něj utrácet žádné peníze v reklamě.
Aktualizujte své reklamní inzeráty
Vytvořte poutavé vánoční reklamní texty, které naladí zákazníky na sváteční atmosféru. Zdůrazněte benefity vašich produktů, nabídky služeb zdarma nebo dárky k nákupu, a budujte emocionální spojení s Vánocemi. Učiňte své reklamy neodolatelnými a zvyšte šanci, že zákazníci u vás nakoupí právě letos!
Zde je pár návrhů pro reklamní nadpisy
Skvělé dárky pro každého
Vánoční nákupy bez stresu
Nakupujte dárky online
Rozzáříme vám svátky
Nezapomenutelné Vánoce plné slev
Rozšiřte odkazy na podstránky
Přidali jste na svém eshopu záložku Vánoce nebo Tipy na dárky? To stejné musíte udělat i ve svých kampaních. Přidejte odkazy s vánoční tématikou, které usnadní cestu vašemu potenciálnímu zákazníkovi k tomu, aby své dárky nakoupil právě u vás. Můžete přidat nejen obecný odkaz na dárky, ale můžete cílit i na konkrétní persony. Například dárky pro muže, pro babičku, pro děti a podobně.

Chcete dosáhnout nejlepších výsledků v roce - Kontaktuje mě
Rozšiřte PMAX kampaně o vánoční akce
V jednom z mých článků se můžete podívat co jsou to PMAX kampaně. Pro eshopy jedna z nejdůležitějších kampaní v účtu Google Ads vůbec. Pokud je nemáte, je nejvyšší čas je aktivovat. Pokud je máte a cílíte pouze na produkty, tak určitě postavte jeden asset nebo samostatnou PMAX kampaň, která bude promovat vaše vánoční akce a to klidně i bez produktů. Do podkladů využívejte především slevové akce anebo speciální vánoční produkty, které během roku neprodáváte. Můžete tak oslovit a získat úplně nové zákazníky a zajistit si tak nejlepší tržby vaší historie.
Naplánujte si akce a vytvořte promo kalendář
Ještě nevyužíváte promo kalendář a propagaci akcí? Udělejte z toho svou prioritu.
Rozhodněte, které produkty budete kdy propagovat, na základě svátečního kalendáře a vašich historických dat.
Jakmile budete mít kalendář připravený, upravte podle něj své PPC kampaně na vánoční sezónu. Nastavte své promo akce v Google Merchant Center a ujistěte se, že máte aktivní i rozšíření reklam pro promo své akce.

Začněte už dnes !!!
Konkurence určitě nespí a úkolů je spousta. Navíc automatizované kampaně potřebují nějaký čas, aby se naučily správnou strategii. Pokud plánujete začít až v listopadu, tak je velmi pravděpodobné, že letošní sezona nebude úspěšná.
Pokud nemáte jistotu ve svém specialistovi, rád vám pomůžu s auditem kampaní a nebo případnou správou. Podívejte se na reference anebo do zářijového čísla Forbes.
Chcete dosáhnout nejlepších výsledků v roce - Kontaktuje mě
Comments